Fel dosering!

I dag ringde min sköterska från sahlgrenska å pratade lite med mig angående mina mediciner, å det visade sig att jag tar tydligen för lite av den ena sorten, men hur skulle jag kunna veta när det inte stod nåt om det på mitt medicin schema. Så det är bara att trappa upp med din ena medicinen nu. Å hoppas jag inte kommer känna mig sämre igen som jag gjorde första veckan jag började med den, och det kan hända eftersom att jag nu skall börja med dubbel dos. Men hoppas inte kroppen kommer känna av det. För jag hade nog med biverkningar den veckan. Men det är bara å vänta å se å hålla tummarna, för frisk vill jag ju bli.

I dag har jag varit riktigt trött både psykiskt å fysiskt. Psykiskt är väl på grund av allt tråkigt som hänt, å fysiskt är nog efter träningen i går. Men det är bara att bita i hop å kämpa. I morgon skall jag till sjukgymnasten igen för ännu ett gympass. Hoppas kroppen blir lite piggare tills i morgon så att jag inte är spagetti redan när jag kommer dit. Spagetti skall man vara efter när musklerna är trötta.

Annars har det inte hänt något nytt. Jag kämpar på varje dag för att få bli frisk. Känns så himla skumt att det fortfarande inte går att strecka ut knäna helt å går heller inte att böja på dom helt. Undra hur lång tid det skall ta innan dom blir normala. För det är ju inte svullet utanpå på dom längre. Men det är tyvärr svullet inuti vilket är det som gör att det inte går att strecka ut eller böja på dom helt. Men det skall väl bli bättre med tiden.

Nog om det. Har ni haft en bra dag?


Kramis.

Kommentarer
Postat av: En följare.

Men, menar du kokt eller okokt spaghetti?



Man kan ju göra en exceltabell över hur man ska ta medicinen. Yay, Excel!

2011-05-19 @ 18:19:34
Postat av: Anki

Jag tror att du är på god väg nu och det måste få ta sin tid. Kramiz gumman

2011-05-19 @ 22:26:36
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0