Onsdag 23/6-2011.

Usch va nervös jag var i natt, det resulterade i endast två timmars sömn. Å skall inte prata om hur nervös jag var hela morgonen och dagen. All sömnbrist å nervösitet för bara ett läkare besök på sahlgrenska och sen hälsa på jobbet. Var på sahlgrenska totalt 45 min typ, å på dessa 45 min hann jag kissa två gånger. Blir så sjukt kisse nödig när jag är nervös, vaför blir man det? bra fråga. Dejten med min läkare gick bra. Hon undersökte mina leder å frågade hur det hade gått för mig sedan sist. Hon tyckte att jag såg mycket piggare ut i jämförelse med första träffen då jag låg i en sjukhus säng och hade ett CRP på 203. Jag skall fortsätta med min medicin ett bra tag framöver men behöver inte ta den resten av livet, vilket var ett plåster på såret. Får även börja jobba igen nu 1 juli. Men det blir mest kassa tider å nästan inga förbutiks tider, måste vara rädd om mina leder då dom fortfarande inte är helt återställda, för vem vill ha bakslag? inte jag i alla fall. Vill verkligen inte gå igenom denna resa en gång till, men risken finns tyvärr för återfall, men då vet man ju i alla fall vad det är denna gången och kan vända sig direkt till sahlgrenska och få hjälp direkt. Det blir även regelbunda återbesök hos läkaren på sahlgrenska å blodprovs tagning varannan vecka som jag kan ta här i kungsbacka.


Efter sahlgrenska bar det av till mitt jobb å hälsa på. Mormor skulle handla och jag handlade lite för mamma. Va uppe på kontoret och pratade med chefen, det gick jätte bra, hon var jätte förstående. Pratade även med butiks chefen och även han var förstående. Nästan alla andra arbets kamrater kände knappt igen mig och blev chockade över att se mig. För det var ju så länge sedan sist och jag har ju förändrats en del med. Men dom tyckte det var kul och se mig och dom tyckte även att jag såg pigg och fräsch ut som dom sa i alla fall, hehe. Men nu ser jag nog inte likaså fräsch ut. Ögonlocken hänger till knäna och jag är i däck stadiet.


I morgon bär det av hem till Lisa å fira midsommar med vännerna. Skall bli riktigt trevligt.


Slänger in en bild på mig utklädd till schletna Vera ;)




Kommentarer
Postat av: Anki

Det är så roligt att du kommer tillbaka nu till jobbet så jag får vara chef för dej igen o inte bara mamma. En sak är säker jag älskar sletna Vera också. Kram min gulliga dotter, det blir tomt nu när du flyttar...suck.

2011-06-23 @ 20:44:26
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com
Postat av: Anna-Carin

Åh va skönt att höra att du är på bättringsvägar! Du ser ut som en riktigt pudding som alltid ;) saknar dig så vännen, är så mycket nu med allt packade..

Hoppas du får en trevlig midsommar! kram o puss

2011-06-23 @ 21:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0