aaaatjjooooo...

Dumma pollen allergi blir galen på dig. Jag låter as förkyld men det är jag icke, för det är pollen allergin som spökar. Näsan rinner å ögonen klias å en himlans massa atjo.

Idag har jag varit riktigt hurtig. Jag gör verkligen allt för att min kropp skall bli frisk igen, så att jag kan börja jobba 1 juli utan problem. För jag längtar verkligen efter att få börja jobba, det är inte många som gör det, men jag gör det. Morgonen började med att klockan ringde 08.00 då det var dags för att ta medicinen för lederna. Låg kvar i sängen, as trött men ingen ide att somna om då jag skulle vara hos sjukgymnasten kl 10.00. Slängde på mig tränings kläderna å åkte till gymmet på husläkarna. Tränade en timma, jag känner verkligen stor förbättring, i dag la jag på ännu mer tyngder. Kämpade jätte mycket. Konditionen har också blivit jätte mycket bättre. Brukar nämligen värma upp på cross trainern. Känns så himla skönt att få röra på kroppen. Men än är inte mina knän bra. Men det är bara att fortsätta å kämpa.

När jag kom hem blev det frukost. Havregryns gröt med äpple mos på, jätte gott. Vilade lite en stund å sen åkte jag med mamma till klovsten å hjälpte henne att slänga skräp. Efter det åkte vi ut till havet, särö västerskog å gick runt i vattnet, riktigt skönt var det i vattnet. Synd att man inte hade bad kläder med sig, men jag hade jätte korta shorts på mig så det blev i alla fall dopp upp till lårena.

När vi var hemma igen från havet åkte mamma å jobbade å jag la mig på altanen å solade en stund. Efter solningen gick jag ut på en powerwalk i 50 min, men blev vila då och då, för knäna är inte riktigt redo ännu, men jag trotsade å gick endå, så jag lär ha fett ont sedan men det får det vara värt.

Vet inte var all min energi har kommit från i dag, men har verkligen haft sådan överskotts energi i dag. Är det alla aaaaatjjjjooooo som triggar i gång min överskotts energi kanske? Man vet aldrig, haha. Men skönt att äntligen få komma i gång igen.

Nu är det bara 14 dagar kvar tills jag får börja jobba och tills jag flyttar, hoppas dessa 14 dagar går fort. På lördag skall jag hem till Lisa på vin kväll å på midsommar skall jag hem till Johanna å John. Massa kul två helger i rad, eller rättare sagt tre helger i rad. För helgen som var innan var ju Elina på besök från skåne. Men jag behöver lite kul nu när jag legat hemma å på sjukhus å vart jätte sjuk så länge. Men i alla fall det känns skönt att min kropp äntligen är på g tillbaka.

Nu skall jag lägga mig å vila lite, för nu är all min energi slut. Men det var lite om min dag i alla fall.
Vad har ni gjort? Jag slänger upp två bilder i från min power walk :)





Och en power walks outfit






Puss å kram skumbanan :)

Kommentarer
Postat av: Stefan L

Japp, lite kul behöver du. Men ta inte i för hårt nu när du ska bärja träna igen å allt.



14 dar går fort.

2011-06-16 @ 17:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0