10 dagar kvar...

Jag vet att ni tycker att jag är tjatig angående min flytt haha. Men det får ni tåla annars behöver ni inte läsa min blogg :)  Men ni måste förstå själva att ha bott hemmifrån i över 3 år å sedan flytta hem igen är en himla stor omställning. Så det skall bli så himla skönt att få bo själv igen. Känna att denna lägenheten är min, för jag har ju fått första hand på den. Så himla skönt att behöva oroa sig om hur länge man får bo där osv. Nu kan jag äntligen satsa å lägga ner mer pengar på lägenheten. Finare möbler osv. Innan vågade man ju inte det riktigt eftersom att man inte visste hur länge man skulle bli kvar. Jag hoppas innerligt att dessa 10 dagar går fort.
Snart kommer min mamma hem från jobbet å om det inte regnar skall hon, jag å mormor åka ut till havet på en promenix. Jag har också hunnit med sjukgymnasten i morse. På torsdag skall jag till sahlgrenska igen för ett samtal med min läkare. Lite nervöst men jag hoppas att det bara blir possetiva besked. Måste också ta blod prov denna veckan. Måste ju göra det varannan vecka pga av mina mediciner är så starka å kan förstöra levern. Men en så länge har provena på levern sätt bra ut, skönt det. Men nu har jag ju utökat min medicin till dubbel dos på kvällen så kan ana att proverna ser lite annorlunda ut om man tänker på hur jag mådde när jag ökade dosen, vilket var inte bra. Fick massor av biverkningar, usch. Men nu har dom gått över i alla fall för kroppen vänjer sig fort. Undrar hur länge jag skall äta medicinen. Hoppas inte resten av livet men man vet aldrig tyvärr då det finns stor risk att jag kan få återfall igen. Men det är bara att avvakta å se vad min läkare har att säga.

Det känns också skönt nu att min chef har förstått nu att jag inte endast kan jobba i förbutiken när jag kommer tillbaka till jobbet. För stå upp 8 timmar om dagen på ett å samma ställe är väldigt på frestande för mina knän, då jag verkligen inte vill ha ett bakslag nu när jag äntligen börjar bli bättre. Så jag kommer att få massa kassa tider i stället å några få tips tider. Det känns jätte skönt då jag har vart orolig för detta. Så om jag får för min läkare är det endast 10 dagar kvar tills jag börjar jobba. Åh jag vill verkligen börja å jobba igen å komma i gång. Jag måste hälsa på, på jobbet också innan jag börjar jobba så att det blir lättare att komma tillbaka. Har ju inte varit på jobbet sen 16 mars å det är jätte lång tid. Så måste ta mod till mig å hälsa på jobbet. Har i ochförsig träffat några från jobbet redan men inte alla.

Nog om det, nu skall jag invänta mammsen å håller tummarna på att det inte börjar regna. För gör de det så blir det ingen promenix. Ha en jätte fin dag mina kära.

Puss o kram..







Kommentarer
Postat av: Anki

Det blev inget regn utan en lång skön promenad.

2011-06-20 @ 23:04:05
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0