skall jag? eller skall jag inte?

Jag har gång på gång funderat på att skriva ner den sista tiden med min älskade pappa i bloggen. från dag 1 han blev sjuk till dagen då han avled. kanske kunde detta vara ett bra sätt för mej att bearbeta denna hemska tiden som var. nu när jag äntligen har börjat reparera mej. men jag är rädd för att jag skall fall tillbaka i det mörka djupet om jag drar upp detta igen. men det känns som om jag måste få detta ur mej. just nu i denna sekunden känns det som om jag skulle klara av att skriva om detta. så jag vänder mej till er läsare. vad tror ni? skall jag? eller skall jag inte? är det något ni vill läsa om? för jag vill verkligen inte att min blogg ska framstå som en depp blogg. snarare tvärt om. kanske det kan hjälpa andra människor som har/är med om samma sak. jag tror jag skall ta mej ork till att skriva om honom i min blogg. för minnet från den tiden är så fruktansvärt starkt. så kom med era åsikter. är det något som kan vara intressant att läsa om?




Puss!

Kommentarer
Postat av: CoM

JA! skriv om din pappa, tror det är bra att släppa ut lite av det du har inom dig. Precis som när man pratar med sina vänner när det e jobbiga tider...



kör på tumme upp

2009-05-19 @ 21:35:24
Postat av: emelie

Jag tror absolut inte att din blogg skulle framstå som en depp blogg.

Jag tycker däremot det är väldigt starkt av dig om du vill berätta detta. Men fortsätt inte om det inte känns bra! kramis

2009-05-19 @ 21:35:59
Postat av: Caroline

Det tycker jag! Eftersom jag vet du avskyr prata om sådant, som mej, tror jag det blir bättre att skriva om det för att få ett annat perspektiv på det med, för det får du när du läser det du skrivit!

2009-05-19 @ 21:39:37
URL: http://carolinedreikant.blogg.se/
Postat av: jojjo

Så länge du trivs med det så tycker jag du ska skriva om det, e nog skönt att få "prata" ut! Puss på dej♥

2009-05-19 @ 22:02:07
URL: http://galenjojjo.blogg.se/
Postat av: Sara

Det tycker jag verkligen gumman!! skriv om allt. du kommer må mycket bättre sedan. Älskar dig <3 Puss

2009-05-19 @ 22:22:28
URL: http://www.finest.se/SaraKrantz
Postat av: Marie

Jag tror att det skulle få dig att må bättre inombords, när du väl har skrivit av dig dina tankar och känslor. Jag är också säker på att du genom att göra det kan ge stöd till andra och få en ökad förståelse/medkänsla hos oss som förskonats från att missta någon mycket nära på detta sätt.Inte framstår din blogg som en depp-blogg för det heller. Tvärtom, så visar det bara att det finns ett budskap, ett djup och känslor i det du skriver,istället för en massa ytligheter som många bloggar förmedlar.Just i skrivandets stund blir det måhända jobbigt för dig. Glöm inte då att jag finns här ifall du behöver stöd och tröst. // Kram

2009-05-19 @ 23:18:49
URL: http://havoskog.blogg.se/
Postat av: Henke

Ja,jag tror att det hade varit en jättebra och värdefull sak att göra - både för dig själv som ett steg i sorgearbetet och för andra som i samma situation inte hunnit lika långt som du känslomässigt. Det är aldrig lätt att närma sig smärtsamma minnen, men om du genom att skriva i bloggen kan bygga en styrka både för dig och andra så tycker jag att du ska göra det. Lycka till :)

2009-05-20 @ 08:37:14
Postat av: Mamma

Sanna det vore nog bra om du försökte skriva om det! Det är ett sätt att bearbeta det svåra och du vet att jag har skrivit mycket om det. Med tiden kommer du att tycka att det var skönt att få ut det och att läsa om hur du kände det! Kram min lilla Groda! Puss gumman.

2009-05-20 @ 16:46:10
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Bettan

Ja håller med de tidigare kommentarerna, mycket bra råd:D Jag tycker med att de skulle vara bra för dig. Puss o massa kramar!

2009-05-20 @ 23:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0