ingen pappa :(




i dag är det farsdag, en utav dagarna jag hatar mest på året. alla pratar med varandra om vad dom ska ge sin pappa i farsdags present. dom flesta köper lotter å får ett fint kuvert som det står grattis på farsdag på. det är skyltningar över allt om denna jävla farsdag. åh vad ska jag köpa till min pappa? ingenting för han finns ju inte längre. han är ju död. å tanken på att han är död gör så fruktansvärt ont. och man blir extra mycket påmind om att han är död just i dag när det är farsdag. men jag hoppas att han blir nöjd med mina tankar på honom. för han var den finnaste pappan man någonsin kunde önska sej. varför kunde inte en sådan fin människa som min pappa få leva? varför skall livet vara så hårt för?



Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja han blir nöjd med att du tänker på honom!! Du vet väl hur pappa var, han ville inte fira något, eller hur?

Kram mamma

2008-11-09 @ 14:53:28
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken fin bild!

Jag kände inte din pappa, annat än genom din mamma, men utifrån det förstår jag att han var en fin och omtänksam människa.

Förstår att du hade velat ge honom en present,men var är en present i jämnförelse med omtanke och kärlek.Det är så mycket större, så mycket mer. Var inte ledsen Sanna..........det du gör för din pappa i dina tankar, med dina ord och bilder är mer värdefullt än vilken annan present som helst.Utan att känna honom,är jag säker på att han sitter däruppe bland molnen och nickar instämmande.

2008-11-09 @ 22:33:52
Postat av: Henke

Ja du angel, jag förstår hur du menar. Men jag kan verkligen lova dej att din pappa sitter där på sitt moln och känner kärleken och dom fina tankarna. Vad är väl femtielva fula slipsar, nitlotter på LOTTO eller en cd-skiva man ändå inte ville ha jämfört med kärleksfulla tankar :)? Jag vet att han är nöjd, han vet att ni tänker på honom :) kram

2008-11-11 @ 10:39:38
Postat av: Gunnel (Gu)

Såååå vackra tankar du ger din pappa jämt. Sanna han sitter där på ett moln och sprattlar med bena och sjunger, ja just det han SJUNGER:"ingen har så fina barn som jag" (och detta med eftertryck) Prova själv att sjunga dennna ramsa...Jag lärde ju känna din pappa då din mamma träffade honom. Jag tyckte väldigt mycket om honom OCH hans varma utstrålning och varma, försynta leende var honom personifierad. När saknaden efter honom känns svår låt vetskapen om hur han var som person bli till en styrka hos dig så att du kan gå vidare i livet med större glädje. SÅ hade även din pappa velat.

kram från Gunnel

2008-11-11 @ 22:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0