Gammal kärlek rostar aldrig.

I stället för veckans babe denna veckan, har jag i stället utnämt världens gulligaste kärleks par. Och det är min underbara mormor och morfar som har varit ett par i över 100 år. Dom har tre barn tillsammans och bor i en mysig lägenhet här i kungsbacka. Fast dom är så olika så är dom endå gjorda för varandra. Min morfar är den där lata gubben med stor öl kagge som sitter i sin gamla fotölj å dricker bärs, å tittar på sporten/nyheterna. På dagarna sitter han på kungsmässa på en bänk å dricker kaffe å käckar bullar med sina pensionärs kompisar. På söndagar går han till kyrkan fast han är den mest oreligösa människa jag känner. Men vi har ju anat att han går dit för sällskapet, kaffet å bullarna. Han är en riktigt kul typ med lo katts ögon bryn. Medans min mormor är en riktig hurt bulle. Hon är nog världens mest aktivaste pensionär. Hon går lång promenader med sitt gäng med gå stavar. Cyklar kungsbacka runt varje dag, stickar tröjor till behövande barn. Är med i pensionärs föreningen å skriver massa protokoll på hennes dator. Hon är också den som tar hand om allt stök på alla högtider, som tex påsk å julen mm.....
Hon är verkligen världens underbaraste människa. Ställer alltid upp i vått å torrt. Grym e hon. Här kommer en liten bild av detta fina kärleks par:



Naaaw sötare kan det ju bara inte bli. Som sagt gammal kärlek rostar aldrig........



Ville oxå säga grattis till en liten kille som heter Mattias som bor ute på tjörn åh fyller år i dag!
Hoppas du får en jätte bra födelsedag. :) Åh drick nu inte allt för många öl. Tråkigt att jag inte kunde komma ut å festa med er grabbar. Men det får bli snart för ni är så himla go. Åh hel galna.

Vill oxå säga grattis till min kompis lilla syster som fick en liten dotter här om dagen. Ser upp till henne väldigt mycket. Hon är bara 19 år och har 2 jätte söta små barn. Detta har du klarat med stil poäng.

Jaja nu skall jag gå å göra nåt vettigt. Kanske diska? Men det är ju så tråkigt. Kanske dags att be nån om hjälpa att koppla in min diskmaskin som har stått på mitt köks golv i flera veckor.

Ha det fint:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0