Älskling vi ska alla en gång dö!

Det går inte en enda dag utan att jag tänker på dej! Alla fina minnen som du har lämnat kvar hos oss. Alla hemska minnen som finns under den jobbiga tiden. Din kropp som tynade bort. Rullstolen i hallen. Grejen som vi hade på toalett stolen för att det skulle vara lättare för dej. Halkskyddet som vi hade i badkaret. Alla näringsdryckena som du knappt drack av. Ambulans resorna. Timmarna på akuten i varberg. Timmarna på sahlgrenska,varberg och halmstadssjukhus. Dom tråkiga och skräck injagande sjukhus rummen som du tvingades att spendera din sista tid i. Den tråkiga utsikten från sjukhus fönstrena. Dom långa korridorrena. Alla hemska besked. Alla tårar. Allt var så hemskt under denna tiden. Det var så hemskt å se dej lida. Min högsta önskan var ju bara att du skulle bli bra.
Men du blev aldrig bra. Du va tvungen att lämmna oss å bege dej mot himelen. Gud tog den finaste ängeln på jorden! 


Minns när ja hittade dej hemma på toalett golvet helt hjälplös. Det var då du fick din stroke. Jag fylldes av panik.
Som tur var va mamma hemma. Ja flydde ut med mina kompisar för att jag inte orkade va hemma. Var ju bara så ledsen hela tiden. Men mamma fick ringa efter mej, eftersom att du blev bara sämre. Mamma ringde ambulans å ja höll fast dej i stolen för att du vägrade att åka till sjukhuset. Du ville bara vara hemma med oss. 
Men det gick ju inte eftersom att du blev så sjuk. Mamma ringde efter Robin och ja åkte med dej ner i ambulansen till varberg. Ja visste inte var ja skulle ta vägen. Kunde inte få fram en enda tår fast ja ville. All sorg bara fastnade inne i hjärtat och ville inte komma ut. Jag ville inte inse att du skulle dö.
Jag gick bara å hoppades på att ett mirakel skulle hända å att du skulle bli frisk.


Förlåt mej pappa för att jag inte har vart å hälsat på dej så mycket vid graven.
Men ja orkar verkligen inte det. Jag blir bara så himla ledsen då.
jag får en sådan jobbig känsla av att vara vid din grav.
Som om nån hugger mej med en kniv i hjärtat.
Men ja ska försöka att gå till din grav oftare när ja känner mej mogen för det.
Hoppas du inte ligger där borta på kyrkogården å är ledsen över att jag aldrig kommer dit å besöker dej.
Har så dåligt samvete över detta.

Men ja kommer aldrig att glömma dej. Du finns djupt inne i mitt hjärta. Åh ja tänker ofta på dej!


JAG ÄLSKAR DEJ PAPPA!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla rara söta gumman, pappa förstår dej. Han sitter på sitt moln i himmlen och tittar på oss. Han förstår att du inte kan komma till kyrkogården just nu. Han vet att du älskar honom ändå. Han är hos dej hela tiden och vakar över dej. Du skall inte ha dåligt samvete för att du inte orkar gå till kyrkogården. Pappa finns hos dej hela tiden var du än är.

Kram min älskade gumma.

2008-07-21 @ 17:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0