Äntligen 20!

I går så fyllde jag äntligen 20 år! Den dagen har varit väldigt efterlängtad vill jag säga! Att slippa be mamma, mormor eller någon annan liten filur att köpa ut åt en på system bolaget! För nu kan man äntligen göra det själv! Precis när man vill!!

I går på min stora dag började jag med att städa.. Eftersom att jag skulle ha förfest här med tjejerna på kvällen! Redan kl 8.00 gick jag upp för att slita som ett djur för att mitt hem skulle se någorlunda fint ut! :) Sen klockan 10.00 ringde mamma, robin å mormor på dörren för att komma å gratta mej med kärleks mums på sängen! Gulliga dom e! Av min mormor fick jag en micro och en elvisp. Och av mamma å min bror en dammsugare å lite kläder! Tack så mycket allt kommer verkligen att komma till användning nu när man har flyttat å så!

Sen så va ja ju bara tvungen att göra det viktigaste på hela dagen som nog alla människor gör på din 20 års dag. Jo nämligen en tripp ner till systembolaget! :) Elina följde med mej ner men eftersom att hon inte är 20 än mohahah så fick hon sitta kvar i bilen, å ja fick åder om att köpa öl till henne! Väl inne på systemet gick jag runt som en vilsen kotten i en stor skog, eftersom att det var första gången jag var inne på systemet å verkligen tittade mej omkring på riktigt.. Visst har man varit på systemet många gånger innan, men det har ju alltid varit en snabbis med mamma. Men då hinner man inte riktigt titta sej omkring. Inne på systemet stöter jag på lilla bettan å hennes kompis Louise! Bettan har nämligen med nyss fyllt 20. Hela tre dagar innan mej! Stor tjej det där! Vi gled runt stolta å vuxna för att äntligen kunna handla allt själv :)!
Sen väl framme vid kassan frågade kassören efter leg! Å eftersom att han såg att jag fyllde 20 samma dag så fick jag ett stort grattis å gav han svaret. Åh man får ju passa på när man äntligen får göra det själv! Haha

Förfesten skulle börja klockan fem men alla kom runt 18-19 tiden.. Men det gjorde ingenting eftersom att jag själv hade så ont om tid. Vi åt fläskkarre å potatis gratäng! Mums mycket gott!! Å förfestade gärnet såklart som alltid! Sen när vi väl skulle gå ut så bangade elina,eftersom att hon inte mådde så bra. Så vi drog med hennes lillasyster Amanda på 15 år med oss ut! Med Elinas leg. Men eftersom att dom e super duper lika å Amanda ser väldigt gammal ut för sin ålder så funkade det galant :)! Vi gick till gamleport för där är det ett säkert kort om man ska smuggla in en liten 15-åring! Det var jag, sofie, bettan å amanda som gick ut tillslut.. Å på tåget in mötte vi bettans gamla klass kompisar som oxå följde med oss ut :). Sen kom lilla elnissen andreas dit! Å simon å matte stohm såklart! Trevliga männiksor de där! Sen kom oxå lilla marcus! :)
Det var en mycket kul kväll å jag är inte bak full i dag!           


                                                                                         
                                                                          


                                             
                                                          


                                                                                                                  
                                                                                             
        
       Bettan har deckat!



Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis :)

2007-10-07 @ 11:35:41
URL: http://mostwandetfashion.blogg.se
Postat av: Linda

grattis i efterskott :) ha en skön söndag!

2007-10-07 @ 11:38:42
URL: http://lindaijonkoping.blogg.se
Postat av: Pauline

Oh grattis :) Jag har bara 1 år kvar nu :P

2007-10-07 @ 11:42:20
URL: http://palli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0